مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20985 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

عيب انسان چگونه جبران مي شود ؟ عيبهاي جسماني وروحاني انسان چگونه برطرف مي شود ؟

برطرف شدن عيبهاي جسماني بروشني با توجه به نمونه ها ومصاديق آن درك مي شود . عضو شكسته را با جا انداختن و مراقبت ازتحرك آن برميم مي كنند . بيماريهايي كه با عوامل خارجي دربدن ايجاد مي شوندبا از بين بردن آنها ومراقبت دردوران بهبودي بر طرف مي گردند . برخي ازعيوب هم كه به نقص عضو نجر شده وطبعاً نمي توان آنرا بازيافت نمود, مثل چشمي كه كورمي شود , اما حتي براي اين اعضاء نيزبه طرق ديگري مي توان براي آنها جانشيني تعبيه كرد. با به نحوي وظيفه آنرا بر دوش اعضاء ديگر گذاشت .

از نمونه هاي فوق مي گردد عيوب مراتب داشته وهمه دريك سطح نيستند درمان و علاج آنها نيز مناسب با آنها فوقمي كند , عيوب روحي هم دقيقاً از اين قانون كلي تبعيت مي كند .اگر عيب درمرحله اوليه ظهور باشد , با از بين بردن عامل ومنشاء آن و پيشگيري ا زرشد آن قابل كنترل وبرطرف شدن مي باشد . اما اگر عيب به صورت عادت و ملكه درآمده باشد. همچون يك جراحي نيازمند به علاج مشكلتري است كه با درد رنج بسيار همراه است. به طور كلي رذايل اخلاقي كه يكي از مراتب عيوب روحاني هستند , يك راه علاج كلي دارند وآن اينستكه هرگاه به ظهور مي رسند انسان درمقابل آنها بايستد وباهر زحمت و رنجي كه هست اجازه ظهور وتاثيرگذاري بر رفتار وانديشه ها را به آنهاندهد . كه اگر اين روند تكرار شد آن روحيه مبدل به ضد خودش مي شود .

مثلاً عيب تندخويي و بد اخلاقي كه از رذايل اخلاقي است هرگاه به ظهور مي رسد مي خواهد منشاء يك ناسزاگويي يا تجاوز به حقوق ديگران گردد . انسان همانند مسدودكردن دهانه يك آتشفشان درحال فوران بايستي درمقابل آن مقاومت كند . اگر چند باز درسر موقع اين مقاومت را از خود نشان دهد اين عيب كه در درون يكي از سربازان جهل است به كلي شكست خورده وبرطرف مي شود . وبه جاي آن حالت عطوفت و مهرباني جايگزين مي گردد. لطفاً اين قاعده را به عنوان يك تمرين روحي در عمل به كار برده تااز نتيجه آن به صورت واقعي بهرمند گرديد .

البتهد رمتن مراتب عميق تري نيز ا زعيوب و جود دارند نظير جهل , كفر, غيبت كه مشاء بسياري از عيوب روحي وحتي جسمي اند . براي اطلاعات بيشتر دراين زمينه به كتاب هاي شرح حديث جنود عقل و جهل يا اربعين حديث امام خميني (ره) مراجعه فرماييد .







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.